Asperge en Wijn actie 2024

Ieder jaar organiseren wij een Asperge en Wijn actie voor het goede doel. Dit jaar hebben we gekozen om de Stichting Resto VanHarte te ondersteunen. Deze Stichting heeft tot doel eenzaamheid te voorkomen door mensen uit dezelfde wijk via het verzorgen van een betaalbaar driegangendiner (of lunch) bij elkaar te brengen.

In Rotterdam heeft de Stichting drie plekken (Oude Noorden, Rotterdam Noord en IJsselmonde) waar ze op vaste avonden deze diners organiseren.

Naast de algemene avonden, organiseren ze ook diners voor specifieke groepen zoals alleenstaande ouders, mantelzorgers en doen ze via basisscholen kooklessen met kinderen.

De mensen met een Rotterdampas krijgen korting en ook als mensen niet kunnen betalen kunnen ze gewoon aanschuiven. De kosten daarvan draagt de stichting zelf en wordt hiervoor niet (door bijvoorbeeld de gemeente) gecompenseerd.

Via deze link kun je meer informatie over de Rotterdamse tak van deze stichting vinden: Rotterdam | Resto VanHarte

Wil jij ook een bijdrage leveren aan Resto VanHarte door het kopen van heerlijke AAA-kwaliteit asperges en topwijn? Neem dan contact op met erik_spek@hotmail.com